"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



joi, 11 mai 2017

"Lectie scumpa", traducerea articolului "Expensive lesson", de Ad Schaerlaeckens


Mai jos, traducerea articolului “Expensive lesson ” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com/articles/articles-english/Articles%20English%202017/expensive-lesson-may-8th/)




Lecţie scumpă

Iarăşi o scrisoare de la Eva. Eva este soţia unui columbofil străin care mă tot întreabă, în ultimii 3 ani de zile, de unde poate cumpăra porumbei buni. Aşa cum o putea face cu mult timp în urmă.

I-am dat câteva adrese cu observaţia că doi dintre columbofili nu fac pedigree.

-Nu-mi pasă de asta, a fost reacţia ei. Noi vrem porumbei buni.

Am fost şocat. Era oare această femeie aceeaşi Eva, de acum multă vreme în urmă?



Cu multă vreme în urmă

Am văzut-o doar o singură dată, cu cel puţin 15 ani în urmă, dar mi se pare că s-a întâmplat ieri. Ce femeie era! Una care îţi paraliza corzile vocale, făcându-ţi sângele să-ţi clocotească în vene. A trebuit să mă ţin de masă, când ochii mi-au căzut din întâmplare în adâncimea incomensurabilă a decolteului ei.

V era şi el aici în acea zi. Niciodată nu am văzut pe cineva să se încline atât de mult în momentul în care s-a prezentat.

Timp de un ceas el m-a ignorat complet, fiind prea obsedat de conţinutul bluzei Evei. Soţul ei sau amantul sau ce-i era bărbatul de lângă ea, era un om simplu.

-Cum a putut oare să aibă o astfel de soţie?

Mi-am răspuns singur la această întrebare, în momentul în care i-am văzut mașina.

În fine, ei au cumpărat câţiva pui, am putut păstra restul, 175 EUR, ceea ce mi-a făcut ziua mai bună.



Mai târziu

Nu ştiu de ce am făcut asta (soţia mea mi-a spus că din cauza ei), dar i-am oferit 2 porumbei cadou. Sunt mulţi crescători norocoşi cu păsările primite cadou? Sau cu păsările cumpărate? În ceea ce privesc cadourile, acestea sunt asociate cu anumite emoţii. Cumpărarea şi vânzarea sunt diferite, pură afacere.

Trei ani mai târziu am primit o scrisoare spunând că ei sunt foarte mulţumiţi de păsările primite cadou şi acum doresc o adresă de unde poate cumpăra porumbei pe care să-i împerecheze cu cei de la mine.

Le-am dat câteva nume, probabil nu numele la care se aşteptau ei, însă mi-au urmat sfatul. Apoi s-a lăsat liniştea. Nu am mai auzit nimic de ei.



Internetul

Până când am înţeles motivul. Trebuie să ştiţi că mă uit foarte rar la licitaţiile de pe internet. Acestea mă fac să mă simt rău, iar viaţa este prea scurtă să mă simt rău pentru un porumbel stupid.

Am descoperit pe Internet numele lor ca fiind cumpărătorii unor porumbei foarte scumpi şi atunci am înţeles.

Acum aveau şi ei porumbei buni, deveniseră renumiţi şi atunci când eşti cineva nu poţi cumpăra porumbei de la necunoscuţi, ci doar de la crescători renumiţi. Mai ales dacă îţi lipseşte inteligenţa, dar din păcate multor columbofili le lipseşte inteligenţa.

Anii au trecut şi în 2014 Eva m-a contactat iarăşi.

Acele păsări scumpe cu pedigree de-ţi tăiau respiraţia s-au dovedit a fi gunoaie şi doar gunoaie. Păsările ieftine de la columbofili necunoscuţi ca Gust Janssen, cel de la care i-am sfătui să cumpere cu ceva vreme în urmă, au fost mult mai bune. Nici nu se puteau compara. Au fost înşelaţi?



Deloc surprinzător

I-am răspuns că nu mă surprinde şi nu cred că ei au fost înşelaţi de fiecare dată. I-am sfătuit să verifice pedigreele unor super zburători. Au putut vedea că majoritatea acestora erau descendenţii porumbeilor unor crescători necunoscuţi.

De ce am crezut că nu au fost înşelaţi? Greşeala pe care mulţi o fac este să creadă că puii, fraţii sau surorile unor păsări bune sunt şi ele bune.

Toţi cei care au avut norocul să aibă un super porumbel (şi care sunt cinstiţi) vor confirma acest lucru.



Klak şi compania

Legendarul Klak mereu spunea că a avut doar o singură pereche de buni reproducători, în toată viaţa lui: „Vechter” x „Witpenneke”, părinţii lui „46” al lui Verbath, unul dintre cei mai buni zburători văzuţi vreodată, care a câştigat nu mai puţin de 16 locuri întâi.

Imaginaţi-vă asta?



Albert Derwa a avut o femelă numită „Paulien”, care este considerată una dintre cele mai bune reproducătoare din acest secol.

-Paulien mi-a dat cel puţin un pui bun, în fiecare an, spune Albert.



Verkerk îşi schimbă cuplurile de la matcă, în fiecare an. Experienta lui îi spune că rareori se întâmplă ca perechile să dea mai mult de un pui cu adevărat bun.



Bart Geerinckx este de asemenea o persoană serioasă. Stăteam odată împreună cu el în faţa volierei de pui din curtea lui. Erau mai mulţi de 200 de pui.

-Vor fi oare 10 la sută din ei buni de ceva? l-am întrebat eu.

-Mi-aş dori să fie aşa, a oftat el.



Asta ar însemna 60 de porumbei buni, în 3 ani. Cine are 60 de porumbei buni?

În umele licitaţii, toţi porumbeii sunt descrişi ca fiind „aur pur”. Realitatea este diferită. Am scris adesea că 10% păsări bune dintre puii reproduşi este o misiune imposibilă, chiar şi pentru cei mai mari campioni.



Decedatul Emiel Daems obişnuia să spună:

-Dacă perechea favorită de reproducţie îţi va reproduce cei mai buni pui, viitorul crescătoriei tale nu este bun.

Ce voia să spună este faptul că nu trebuie să depindem doar de una sau două perechi.



Eu şi cu mine însămi

Păsările bune le reproducem din cele mai bune păsări, în majoritatea cazurilor, este adevărat.

Dar problema este că păsările bune reproduc şi multe gunoaie.

În 2013 l-am avut pe 941, un zburător senzaţional. Mă îndoiesc că au existat porumbei mai buni decât el, în Olanda sau Belgia. El a zburat doar un an. Nu am avut decât o singură alegere, aceea de a-l introduce la matcă, din moment ce fusese rănit. Şi ghiciţi ce? A reprodus doar gunoaie (până acum).

Boeckx are pe al său „Bas”, AS naţional KDB. Am un frate bun cu el. Aceeaşi istorie: gunoi.



Sunt numeroase exemple ca acestea în crescătoriile altor columbofili, dar prefer să nu-i menţionez aici. Nu vreau să am o bombă sub pat sau o fereastră spartă.





Clasări obţinute într-un singur an. Nici un pui bun reprodus, până acum…




Cupluri de aur?

Bineînţeles există perechi care dau cu regularitate pui buni, dar „cupluri de aur” aşa cum spun chinezii, care să reproducă doar campioni, există doar în imaginaţia unora sau pe site-urile de licitaţii.

Eva şi partenerul ei încă sunt în căutare de porumbei buni. Acum nu mai plătesc 5000 EUR sau mai mult pentru un pui, doar pentru un pedigree frumos, aşa cum făceau cândva.

Banii nu ar fi o problemă dacă succesul ar fi garantat, însă ei şi-au învăţat lecţia. Şi a fost o lecţie scumpă.

Astăzi ei acceptă păsări chiar şi fără pedigree.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu