"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 26 aprilie 2017

"Calea spre deziluzie", traducerea articolului "Heading for the disillusion" de Ad Schaerlaeckens


Mai jos, traducerea articolului “Heading for the disillusion ” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com/articles/articles-english/Articles%20English%202017/heading-for-the-disillusion/)





Calea spre deziluzie

Sunt acele zile în care mă întreb dacă este ceva în neregulă cu mine. Dar am descoperit că este mult mai interesant să mă întreb dacă colegii mei de club sunt ţicniţi. Chiar şi mai interesantă este întrebarea dacă voi, dragi cititori, nu aveţi nevoie cumva de un psihiatru.

Dacă răspunsul la toate aceste întrebări este DA, putem spune că noi, crescătorii de porumbei, avem o problemă comună.

Am ajuns la această concluzie, în urma unui seminar.

Am mers la acel seminar cu oarece reţinere, deoarece ca membru al unui grup, dăm impresia că am fi cunoscători. Dar seminarul a fost în provincia Zeeland şi am o slăbiciune pentru oamenii de acolo, încă de când i-am întâlnit prima dată. Am crezut întotdeauna că au rămas aceeaşi fermieri grosolani cu cizme mari, îmbrăcaţi în albastru. Cât de mult m-am înşelat!



Prezenţă

În forum au fost prezenţi, printre alţii, crescătorul J, unul dintre cei mai controversaţi jucători din această parte a Marelui Zid şi crescătorul S, un simplu zburător de pui, al cărui mare defect este că spune mereu lucrurilor pe nume. Recent acesta a cauzat agitaţie, susţinând că putem uita de rezultate bune, dacă concurăm cu pui slab calitativ.

În mod normal, trei persoane sunt suficiente în forum, dar atunci când oamenii din Zeeland organizează ceva, ei vor să o facă la modul absolut.

Scena era plină. Erau acolo, de asemenea, un producător de  medicamente şi nu mai puţin de doi medici veterinari.

Cu o asemenea adunătură, dezastrul era garantat.



Plictisitor

Seminarul a început aşa cum încep majoritatea seminarelor: plictisitor.

Prima întrebare: Ar putea oare ca Uniunea Naţională (NPO) să facă ceva astfel încât porumbeii care se întorc acasă dintr-un concurs să nu se amestece cu cei care vin din alt concurs?

Deoarece ăsta ar fi motivul pierderilor masive.

Haideţi să fim serioşi! Sunt porumbeii aşa de proşti încât să zboare împreună cu alt stol care se intersectează cu ei?

În anii 60 şi 70 cerul era de zece ori mai plin de păsările care se întorceau de la concursuri. De ce nu exista această problemă şi atunci?

Crescătorul S m-a aprobat şi a spus că este o prostie.

„Aveţi nevoie de porumbei buni”, a spus acesta.

Crescătorii prezenţi nu au fost impresionaţi şi clar nu se aşteptau la acest subiect. Porumbeii lor sunt deja buni, nu-i aşa? Tot ce voiau era să afle cum îi pot face să zboare mai repede.

Din acel moment, atenţia le-a fost captată, în întregime, de către cei doi medici veterinari şi producătorul de medicamente. Ideile despre viruşi, bacterii, vitamine, antibiotice, dezinfectante au zburat prin sala imensă.

Veterinarii au fost atât de bombardaţi cu întrebări, până când au fost copleşiţi de duhul pe care ei înşişi l-au scos din sticlă.



Misticism

În momentul în care un veterinar era pe punctul de a spune că ar putea face porumbeii să zboare mai repede, folosind remedii homeopate, mi-a revenit dureros, din nou, un gând în minte:

Misticismul şamanului care cântă la luna plină pentru a obţine leacul miraculos care va transforma porumbeii în învingători, va persista atâta timp cât va exista sportul columbofil.

În imaginaţia mea am văzut toţi acei oameni de bun simţ îndreptându-se spre farmacie, ziua următoare.

Şi am fost imediat agresat de gândul că mi-am ales profesia greşită.

Dacă vrei să faci bani, trebuie să te ocupi de sănătate.

Inserati iluzia oamenilor că pot trăi veşnic, dacă înghit pastila „X” şi ei vor face totul să-şi sacrifice ultimii bani pentru asta.

Crescătorii de porumbei nu sunt cu nimic diferiţi.



Facelift

La Olimpiada din Bruxelles şi la alte expoziţii columbofile, a devenit clar că sportul columbofil a suferit un facelift. Mulţumită, în special, industriei farmaceutice şi a comercianţilor din domeniul sănătăţii.

Am fost bombardaţi cu o mulţime de pliante, pastile, poţiuni, borcane, etc.

Pentru campioni a devenit o scenă de comedie plină de efecte hazlii. Nimic nu este destul de nebunesc, nebunia colectivă a îmbrăcat forme terifiante.

Niciodată nu am mai auzit pe cineva să strige:

„Pentru ce să folosesc toate acesta rahaturi, atâta timp cât nu am porumbei buni?”

În mod deliberat, vânzătorii de castele de nisip utilizează cuvinte cheie, cum ar fi: oligoelemente, enzime, biotină şi aşa mai departe.

Ele presupun cunoaştere, cunoaşterea înseamnă putere, iar puterea însemnă bani.

Astfel, mulţi „cunoscători” în ale medicinei se folosesc de naivitatea oamenilor obişnuiţi, prinzând în plasele lor atât de mulţi crescători precum şi cel mai bun pescar. Asta până va sosi timpul în care vor dispărea ca urmare a propriei lor creativităţi.



Campionii şi clovnii

Campionii din sportul nostru sunt campioni deoarece se concentrează în primul rând pe calitate.

În timp ce mari perdanţi caută refugiu în farmacie, campionul se uită gânditor la tavan, pe timpul nopţii.

Îşi face griji, gânduri şi transpiră. Ce mascul ar trebui să împerechez cu acea femelă? Ar trebui să aduc sânge nou în crescătorie? Ce păsări ar trebui eliminate din crescătorie?

Până când soţia sa îi spune:

„Te rog să dormi!

„Da, dragă!”, răspunde campionul, însă nu se culcă.

Învinşii gândesc mai puţin, ceea ce, întâmplător, le face viaţa mult mai uşoară, şi dorm fără vise.

Însă, în spatele uşii dormitorului, şamanii cu pungi de plastic urmăresc cu zâmbetul pe buze eşecul acestora.

Până la urmă, rezultatele lor proaste sunt pâinea zilnică a acestor şarlatani.

Odată am pus un porumbel adevărat în mâinile unui astfel de „cunoscător” în ale medicinei. Încă îmi amintesc de frica pe care am putut-o citi în ochii lui. Vocabularul său era în mod clar invers proporţional cu numărul de porumbei pe care îi tratase vreodată. Mi-am luat porumbelul din mâinile acestuia, aproape ştrangulat.

Lucrul bun este că publicitatea lor este adesea amuzantă, dacă nu ar fi atât de tragică.



Ridicol

Într-o revistă columbofilă puteţi vedea pe cineva cu o sticlă în mână spunând: „Sunt John şi am câştigat Barcelona, deoarece am folosit suplimentul X”, arătând semnificativ către sticla din mâinile sale.

Puteţi citi de ce William a câştigat Pau. Asta deoarece a administrat porumbeilor suplimentul Y.

Şi astfel suntem pilotaţi în jungla minciunilor. Oamenii vor face orice când e vorba de sănătate. Cred că unii ar fi capabili să poarte o pălărie plată, dacă ar citi undeva că acest lucru le îmbunătăţeste activitatea sexuală. În imaginaţia lor cred că se pot descurca cu întreg haremul sultanului.



Morala

În sportul columbofil, multe explicaţii pentru eşec se nasc în imaginaţia noastră.

Totuşi… toţi cei care cred că pot schimba forma păsărilor, turnând dintr-o sticlă, se îndreaptă către aceeaşi destinaţie: DEZILUZIA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu