"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 17 august 2016

"Lucruri la care sa meditam" traducerea articolului "Food for thought 2", de Ad Schaerlaeckens


Mai jos, traducerea articolului “Food for thought 2” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens-logbook.nl/articles-english/2016/food-for-thought-2/)



Pe un site columbofil belgian am găsit un articol despre un campion adevărat. Performase aşa de bine, încât am fost foarte surprins de faptul că o asemenea pasăre se află încă îi Europa. În trecut, japonezii cumpărau astfel de păsări, mai târziu taiwanezii, iar în zilele noastre chinezii.

Proprietarul refuzase să vândă pasărea, în momentul în care fusese contactat de intermediari. El şi-a dorit descendenţii din acest porumbel, cât mai mulţi posibil.

Dar ce dezamăgire!

În fiecare an, a împerecheat acest super porumbel cu diferite femele, însă niciunul dintre puii obţinuţi nu a fost în stare să câştige vreun premiu.

Apoi, un prieten l-a sfătuit să nu elimine aceşti puii şi să încerce cu nepoţii.

Uneori calitatea sare peste o generaţie, i-a spus prietenul.

Rezultatele nepoţilor şi strănepoţilor au fost însă la fel de proaste ca şi a descendenţilor direcţi.

Asta m-a făcut să mă gândesc la ceva.



Dacă l-ar fi vândut

Aşa cum am spus, o astfel de super pasăre se vinde, în mod normal, uneori pe sume fabuloase.

Rareori, noul proprietar cumpără o astfel de pasăre doar pentru a-şi îmbunătăţi propria sa familie de păsări. E vrea să facă bani din vânzarea puilor.

Publică fotografii fanteziste sperând să găsească cât mai mulţi clienţi pentru descendenţii din super porumbelul său.

De exemplu, porumbelul BOLT al lui Leo Heremans, vândut cu 320.000 EURO. Am auzit din numeroase surse că descendenţii lui au fost foarte slabi. Acum înţelegeţi de ce se ridică din sprâncene, atunci când europenii aud despre sumele nebuneşti plătite pe porumbei. Sau atunci când aud despre licitaţii de pui, în care chiar şi cea mai ieftină pasăre a fost vândută pe bani mulţi.

Ca şi când toţi ar fi buni.

Probabil, toate pedigree-le erau bune, însă pedigree-le nu zboară.

Bineînţeles, aveţi mai multe şanse să obţineţi pui buni din părinţi buni, dar nu puteţi fi niciodată siguri.



Kaasboer

De exemplu, acel faimos reproducător al lui v d Wouwer, numit Kaasboer. Am cumpărat un pui din el pentru destul de mulţi bani. După doi ani, Gaston m-a întrebat cât de bun este acesta.

Îmi pare foarte rău că trebuie să-ţi spun asta, dar nu este bun de nimic, i-am spus.

Gaston a dat din cap cu subînţeles.

Este un super reproducător, mi-a spus el. Din 10 pui, 7 sunt buni sau cel puţin folositori. Tu eşti unul dintre cei ghinionişti.

Dar asta nu este sfârşitul poveştii mele despre Kaasboer. Un intermediar a auzit că deţin un fiu direct din faimosul reproducător al lui Gaston şi a dorit să-l cumpere.

L-am sfătuit cu tărie să nu facă asta.

L-am împerecheat cu 4 femele diferite şi niciunul din puii obţinuţi nu au fost buni.

Nu-mi pasă, mi-a zis el. Doar arată-mi pedigriu-ul!

Pentru un moment am avut îndoieli. Aş putea vinde o astfel de pasăre?

Apoi m-am gândit la mulţimea de păsări proaste pe care le-am cumpărat eu însumi. Şi nu i-am spus oare destul de clar că pasărea nu e bună? Da, i-am spus. Şi l-am vândut.



Geerinckx

De câteva decenii tânărul Bart Geerinckx şi tatăl său Luc s-au aflat pe podiumul columbofiliei belgiene. Aceşti tipi au o foarte mare reputaţie, atât pentru calitatea păsărilor lor, cât şi în ceea ce priveşte onestitatea.

În primăvara anului trecut stăteam în volieră, înconjurat de cel puţin 200 de pui.

Ce crezi, vor fi 10% din ei buni? l-am întrebat pe Bart.

Imi doresc să fie aşa, mi-a răspuns el.

Răspunsul său este tipic pentru un om cinstit, care ştia foarte bine că am de gând să public asta.

10% înseamnă 20 de păsări şi, întradevăr, cine reproduce 20 de păsări bune pe an? Nici măcar Geerinckx.



Roodhooft

Roodhooft este un alt mare campion. Îl cunosc pe Andre de foarte mult timp. Ce este atât de frapant la el este faptul că îşi notează orice detaliu. Ca şi orice columbofil ambiţios care importă păsări (pui) în fiecare an, sperând să-şi îmbunătăţească propria familie. Şi, bineînţeles, el se mulţumeşte doar cu cei mai buni dintre cei buni.

Ştiţi ce a învăţat din notiţele sale?

La fiecare 12 păsări importate, una a fost folositoare. El nu a spus „bună”, ci „folositoare”.



Credeti-mă! Porumbeii care să reproducă doar pui buni sau crescătorii care să nu aibă gunoaie există doar în reclame şi licitaţii.




Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu