"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 13 ianuarie 2016

"Imperecheri libere", traducerea articolului "Affinity" de Ad Schaerlaeckens

Mai jos, traducerea articolului “Affinity” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com)

Unul dintre columbofilii pentru care am un mare respect este Maurice Voets. Un crescător formidabil, dar mai presus de toate, o persoană agreabilă.
Îmi aduce aminte de Albert Marcelis. Ambilor le displăcea să vândă porumbei, de teamă de a nu vinde păsări fără valoare.

Voets
L-am întâlnit pe Maurice în Antwerp, prin 1989. Existau 3 mari federații columbofile în acele vremuri, în Antwerp.
Însă crescătorii îşi doreau concursuri cu număr mare de păsări. Cel puțin 10.000, ca în Olanda. Prin urmare s-a hotărât unificarea celor 3 federații şi formarea unei singure Federații Columbofile, numită “Overkoepeling”.
Succesul initial a fost unul copleşitor, cu o participare imensă la prima etapă. A fost un concurs cu vânt din față, iar câştigătorul a fost Voets din Kessel.
Hmm! Fiecare concurs trebuie să aibe un câştigător, nu?
O săptămână mai târziu, din nou o etapă grea. Şi…, ați ghicit, câştigătorul a fost, iarăşi, Maurice Voets. Din acel moment sprâncenele au început să se ridice.
A treia etapă a fost cu vânt din spate, iar crescătorii avantajați de distanță au răsuflat, în sfârşit, uşurați. Era rândul lor de data asta. Cel puțin asta au crezut ei.
Cu toții au fost consternați când Maurice a avut din nou cea mai rapidă pasăre dintre toți crescătorii renumiți şi faimoşi din acea vreme.
Asta a reprezentat începutul sfârşitului pentru noua Federație din Antwerp.

Două lucruri
În acele zile eram în căutare de porumbei buni şi vă imaginați cine se afla primul pe lista mea. Din moment ce deja îl cunoşteam pe Maurice şi eram în relații bune, două lucruri aveam în minte:
1.Odată un străin mi-a cerut să-i cumpăr o serie de pui de la Voets. După ce i-am plătit porumbeii, Maurice mi-a spus aceste cuvinte istorice:
„Cred că există o şansă destul de bună ca printre aceştia să fie unul sau doi pui buni”.
  Nu prostii de genul „toți vor fi campioni” sau „pui foarte valoroşi”. Doar „există o şansă”.
2.Nu-l voi uita niciodată pe bărbatul pe care l-am întâlnit odată acolo. Un columbofil, bineînțeles, cu care am discutat despre metodele prin care putem reproduce porumbei buni:
„Mă amuz, în timpul iernii, când pun pe hârtie cuplurile de reproducție. Însă, în ultimii ani, am practicat împerecherea la liber, iar rezultatul a fost obținerea mai multor pui buni decât înainte”, mi-a spus acel vizitator.
Acest crescător era Charel Schellens. Maurice mi-a spus asta mai târziu. Schellens. Omul care a cumpărat cele mai bune păsări care puteau fi cumpărate la acea vreme, indiferent de preț.

Maurice Voets.  Foto:  De Duif.

Bun
Cumpărătorul porumbeilor Voets mi-a oferit mie, două dintre ele. Acesta a fost comisionul meu. Nu am regretat niciodată acest lucru.
În special „34” („Superstar”) a fost o senzație. Acest porumbel a reprodus câştigători naționali, porumbei AS naționali şi chiar păsări olimpice pentru Bros Ulrich, v.d. Zijde, Poessenauw şi Eric Limbourg.

Mai departe
La acel moment, deja realizasem că cea mai bună metodă este de a împerechea importurile cu cele mai bune păsări din crescătorie. Toți acei columbofili, în special străinii, care țin importurile separat, pentru a păstra familia cât mai pură, greşesc. Cel puțin aşa credeam atunci.
Era puțină logică în asta. Atâta timp cât împerechezi un porumbel achiziționat cu un porumbel propriu, care s-a dovedit deja bun reproducător, ai doar un singur semn de întrebare.
Dacă împerechezi un import cu un alt import, ai două semne de întrebare. De asemenea, durează un timp pentru a-ți da seama care din cele două importuri e lipsit de valoare.
Aşa că am încercat să împerechez acei doi porumbei Voets cu cele mai bune păsări ale mele. Ce dezastru!
„Unde dragoste nu e, nimic nu e!”
Am renunțat repede la idee. Am pus porumbeii Voets într-o volieră. S-au împerecheat imediat şi au devenit părinții lui „Superstar” şi a rudelor acestuia.

Povestea lui „Home Alone”
Acest incident îmi aduce aminte de porumbelul meu, 98-5812162. Tatăl său 96-145 („Ace Four”) era văduv şi ce fel de văduv! El şi sora sa de cuib, „144” au obținut locurile 1 şi 2 AS Provincial, împotriva unei medii de 11.000 păsări. Din astfel de păsări doreşti să reproduci pui, desigur.
Dar, din nou, ce dezastru! „145” a acceptat o singură femelă, şi doar una. Dar nu puteam lăsa să se întâmple una ca asta. Acea femelă era o soră de-a tatălui său, deci o mătuşă.
Amândoi erau din perechea mea de bază „Mattens” x „Sissi”, dar prea consangvini.
O săptămână am încercat să-i bag mințile în cap lui „145”, atâta timp cât o astfel de împerechere nu ar fi putut da ceva bun.
Dar, apoi (din nou) am renunțat.
L-am lăsat pe „145” cu mătuşa sa. Accidental, am lăsat un pui din acest cuplu consangvin. Ghiciți ce s-a întâmplat?
Acesta a devenit porumbelul 98-162, porumbel ce a obținut locul întâi împotriva a 13.201 păsări, cu un avantaj de 5 minute, într-o etapă foarte grea. De aici şi numele său: „Home Alone”.

„Home Alone”

Fără egal
De asemenea, şi tatăl său, „145” a fost reprodus cu ajutorul şansei. Cât de norocos am putut fi.
O serie fără precedent de AS Naționali, câştigători de naționale şi porumbei olimpici, atât în Belgia cât şi-n Olanda, provin din aceste păsări.
Să luăm de exemplu anul 2015:
Luc van Mechelen a obținut locurile 2 şi 7 AS Național la Demifond şi, de asemenea, locul 2 Național Montlucon (27.000 de porumbei).
Boeckx - loc 3 AS Național Viteză.
B v d Brandt -  AS Fond Național.
Şi mai înainte:
Knaven a devenit campion Național cu un pui direct din „Home Alone”.
Both Jochems van Hasselt şi Bart van Oeckel au câştigat locul 1 Național cu un nepot din „Home Alone”.
O femelă numită „Fleur” a lui Jespers van der Wegen este deseori descrisă ca fiind cea mai bună reproducătoare din Belgia. Este o nepoată din „Home Alone”.
Un alt nepot a câştigat pentru Ebben locurile 2, 3 si 4 Național. Reprodus dintr-un ou primit de la mine.
Chiar şi “Bolt” al lui Leo Heremans (vândut cu  320.000 euro) este reprodus din această linie, prin Verkerk.
Este exagerat ceea ce zic, dar fără „Home Alone”, nu ar fi existat niciodată un „Bolt”.

„Ace Four”, singurul şi unicul

Alți campioni
Toți campionii sinceri sunt de aceeaşi părere: „Reproducerea unui super porumbel este o chestiune de noroc”.
Şi se pare că aveți o şansă în plus dacă lăsați păsările să-şi aleagă singure partenerii.
Chiar şi „Kannibaal” al lui D van Dijck este rezultat din împerechere liberă.

Cintezele Zebră
Un articol despre cintezele Zebră m-a inspirat în scrierea acestui articol.
Titlul articolului era: „Puii obținuți prin împerecheri libere sunt mai sănătoşi şi cu vitalitate mai mare”. Autorul se referea la unii cercetători care au împerecheat câteva cupluri de cinteze Zebră, în timp ce altele erau lăsate să-şi aleagă singure perechea.
Acei pui obținuți din împerecherile libere s-au dovedit a fi mai puternici, mai sănătoşi cu o vitalitate mai mare.
În multe lucrări ştiințifice puteți citi faptul că ceea ce s-a născut din dragoste (afinitate) are vitalitate mai mare, este mai puternic şi mai sănătos.

„Afinitate” probabil un cuvânt pe care Schellens nu-l cunoştea. Dar se pare că a înțeles mesajul acestui cuvânt.

Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:

Articole ale altor columbofili celebri, aici:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu