"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



marți, 14 ianuarie 2014

Cum invatam o pereche in alta boxa?


Metoda prezentată mai jos se bazează strict pe experienţa mea, probabil cei cu experienţă mai mare pot confirma sau nu această metodă. Cert este că la mine a funcţionat de fiecare dată.
Să vedem despre ce este vorba. Vrem să învăţăm în altă boxă sau chiar în alt compartiment o pereche deja formată. În cazul schimbării boxei în acelaşi compartiment, lucrurile pot fi mai simple, uneori fiind necesar doar închiderea boxei actuale şi închiderea porumbeilor – mascul + femelă – timp de câteva ore, zile – funcţie de temperamentul masculului – în noua boxă. Dacă această nouă boxă nu fusese adjudecată de alt mascul înainte, atunci lucrurile se simplifică şi mai mult.
Dar ce se întâmplă când vrem să mutăm perechea în alt compartiment? În primul rând masculii din acel compartiment vor simţi instantaneu noua ameninţare şi vor începe să fugărească noii intruşi, în special pe mascul. Foarte greu şi după mult timp, noul mascul va reuşi să-şi câştige o boxă nouă. Iar timpul nu este una dintre disponibilităţile noastre, având în vedere că nu avem decât câteva luni pe an pentru a reproduce pui.
Metoda mea prin care am reuşit foarte repede să învăţ perechea la noua boxă este să-i mut împreună cu cuibul cu ouă. Uneori am mutat chiar perechea cu pui, dar aceste cazuri au fost mai rare deoarece nu am vrut să risc pierderea puilor.
Masculul este atras de femelă, evident, dar atracţia faţă de cuib este infinit mai mare. O să observaţi că imediat după mutare, partenerul care se afla la clocit se va duce pe ouă. Evident cei doi vor fi închişi în boxă, însă nu pentru mult timp, deoarece, masculul îşi va putea apăra boxa şi cuibul foarte repede. Motivarea lui va fi foarte mare.
Oricum pentru a învăţa un mascul într-o boxă, chiar dacă este vorba despre prima sa boxă, cel mai uşor este să faceţi acest lucru doar după ce masculul şi-a luat pereche.
De multe ori am lăsat masculii tineri să se împerecheze la întâmplare, şi doar după ce şi-au adjudecat o boxă, am îndepărtat femela şi am introdus femela dorită.

Baftă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu