"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



sâmbătă, 16 februarie 2013

Semne pentru o conditie buna, traducerea articolului "Fooled" de Ad Schaerlaeckens

Mai jos gasiti traducerea articolului "Fooled" de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com/)


Prietenul meu era într-o dispoziţie foarte proastă.
Ce era în neregulă cu el? Avusese o etapă proastă. Chiar şi aşa, o etapă rea nu este sfârşitul lumii, te poţi împăca cu asta, însă, de data asta a fost diferit.
Vremea a fost bună, a fost o etapă cu şanse egale pentru toţi, păsările angajate de către prietenul meu şi-au demonstrat valoarea în etapele anterioare, în aceleaşi circumstanţe.
Când am luat în mână una dintre păsările sale, am simţit imediat că ceva este în neregulă. Corpul păsării era moale, nu am simţit nicio tensiune. Porumbelul era în formă bună, dar corpul său se simţea de parcă ar fi fost mort.
Apoi, am făcut ceva ce fac destul de rar; i-am deschis ciocul.
Şi în acel moment am văzut ce era în neregulă.
-                      Păsările tale au tricomonoză, i-am spus. Dă-le un sfert de tabletă de Flagyl.
Aşa a făcut, iar o săptămână mai târziu păsările lui s-au comportat mai bine decât oricând înainte.
-                      Intotdeauna se pot obţine astfel de rezultate după un tratament împotriva tricomonozei? m-a întrebat el.
-                      Depinde, am răspuns.

Imbold
Tricomonoza nu mai este o aşa de mare problemă, cum era mai demult. Astăzi, salmoneloza este problema.
Prin urmare, multi crescători au devenit neglijenţi în ceea ce priveşte tricomonoza.
Alţii tratează porumbeii anti tricomonoză, după fiecare etapă, timp de o zi.  Nu am nimic împotriva acestei metode, dar în acest caz nu vor urma rezultate senzaţionale.
Eu unul aştept şi analizez. Dacă condiţia păsărilor este bună, nu administrez medicamente, însă atunci cănd am dubii, fac tratament.
Am dubii atunci când păsărilor nu le este foame sau nu se antrenează bine. Şi, bineînteles, atunci cănd nu se simt bine în mână.
Apoi, (şi numai atunci), mă uit în ciocurile lor să verific dacă sunt prezente semne de tricomonoză. Dacă sunt prezente aceste semne, îi tratez, iar în etapa următoare, de cele mai multe ori, rezultatele vor fi întradevăr bune.
Ceea ce vreau să spun este că vă puteţi aştepta la rezultate bune, atâta timp cât păsările nu au fost tratate pentru o perioadă lungă de timp. Niciodată nu vor urma aceste rezultate, dacă păsările sunt tratate în fiecare săptămână.
De asemenea, tratamentul (chiar şi injectabil) împotriva problemelor respiratorii este urmat, în majoritatea cazurilor, de rezultate bune, cu condiţia ca păsările să nu fi fost tratate înainte.
Aţi fi surprinşi dacă aţi şti câte păsări sunt tratate înaintea concursului Naţional, cum este Bourges în Belgia.
Diferenţa dintre succes şi eşec este adesea o chestiune ce implică lucruri simple.

Guşa
Luaţi, de exemplu, o pasăre ce are guşa plină de apă în momentul îmbarcării. Cu siguranţă aceasta nu va reuşi să claseze.
Am pierdut din această cauză, odată, o pasăre foarte bună de-a mea. Prinsese câteva clasări foarte bune şi apoi, a sosit marea cursă de la Orleans. Am pariat foarte mulţi bani pe această pasăre. Insă, în momentul în care am vrut să o bag în coş, am observat că guşa îi era umflată de apă.
Am avut mari îndoieli. Atâta timp cât păsările stăteau în maşină două nopţi, am gândit că apa din guşă nu-i va face rău păsării, aşa că am îmbarcat-o.
A fost ultima dată când am văzut-o!
După aceea, am îmbarcat de mai multe ori, păsări având guşa plină de apă, iar rezultatul a fost mereu acelaşi.
Până la urmă mi-am învăţat lecţia şi am renunţat să angajez păsările în această situaţie.

Multă hrană
O guşă plină cu apă înseamnă că ceva nu este în regulă, dar acelaşi lucru se aplică şi în cazul guşii pline cu mâncare.
Acest lucru nu este din cauza unei boli, ci din cauza greşelii crescătorului. El trebuie să se asigure că păsările au mâncat mai mult cu o zi înainte de îmbarcare, ci nu în ziua îmbarcării.
Greşeala apare de cele mai multe ori atunci când crescâtorul le-a oferit prea multă mâncare la începutul săptămânii.
Atunci când păsările stau în maşina de transport două nopţi, păsările trebuie hrănite cu câteva ore înainte de ale băga în coş, astfel încât, acestea să aibe destul timp pentru a bea apă.
Când păsările stau doar o noapte în maşină, cel mai bun lucru este de a hrăni păsările doar dimineaţa, în ziua îmbarcării.

Puţine pene
Crescătorilor le face plăcere atunci când păsările aruncă puful zilnic, acesta fiind semnul pentru o bună sănătate.
Dar, de asemenea, se întâmplă ca păsările să arunce, dintr-odată, foarte mult puf. Şi mulţi crescători au fost păcăliţi de acest lucru.
“Aruncarea pufului înseamnă o bună condiţie, aruncarea abundentă a pufului înseamnă o SUPER condiţie.”
Cel puţin, aşa cred ei, dar cât de mult se înşeală.
Porumbeii, care aruncă dintr-odată mult puf, nu vor reuşi să claseze. Pentru că vor fi în covalescenţă după un asemenea discomfort. Dar vor reuşi rezultate bune două săptămâni mai târziu.
Deci, din nou, aceşti porumbei trebuie ţinuţi acasă, nu îi angajaţi în concurs.

Film
Porumbeii în formă bună iubesc să se scalde. Şi apoi, veţi descoperi un strat subţire de grăsime deasupra apei.
Porumbeii bolnavi sau într-o formă proastă niciodată nu vor face baie.
Când un medic veterinar are sub observaţie un porumbel bolnav, primul semn de însănătoşire este faptul că se spală singur.
De asemenea, forma porumbeilor se mai poate dezvălui şi prin stratul alb de pudră, pe care îl găsiţi în adăpător.
Cu alte cuvinte: atunci când porumbeii sunt în super condiţie, apa nu trebuie să fie curată, nici în vasul de îmbăiat, nici în adăpător.

Iarăşi păcălit
Ştiţi care păsări au reuşit, de asemenea, şă mă păcălească?
Văduvii care nu ies ca o furtună din crescătorie, în momentul când le deschid trapa pentru antrenament.
M-am gândit că nu zboară afară, deoarece se simt prea ataşaţi de teritoriul lor (cuibul din boxă), însă ce mult m-am înşelat.
Intotdeauna a urmat un rezultat prost.
Deci, văduvii (şi, de asemenea, puii) trebuie să iasă vijelios afară, atunci când le deschideţi trapa. Dacă trebuie să-i alungaţi afară, atunci aveţi o problemă.
Ideea este că de multe ori nu vrem să recunoaştem. Şi, credeţi-mă, o formă bună este mult mai importantă decât o calitate bună.
Am pariat mai degrabă pe un porumbel mediu aflat într-o formă foarte bună decât pe o super pasăre care nu s-a aflat în formă.

De acum în două luni, va începe sezonul de concursuri, şi vă pot spune de pe acum cine va concura cel mai bine. Aceia nu sunt crescătorii care au cei mai buni porumbei, ci aceia ale căror păsări vor fi în cea mai bună condiţie.

Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:

Articole ale altor columbofili celebri, aici:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu