"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 12 septembrie 2012

Concursuri pui 2012 - Situatie inaintea demifondului

Desi, asa cum spuneam in alta postare anul acesta clubul din care fac parte a ales sa nu faca clasamente pe concursurile cu puii, o sa incerc mai jos sa prezint situatia pe crescatoria mea la primele 5 zboruri - inaintea zborului de demifond.

1. Etapa Dumbraveni - 115km - din data de 19 August.
La aceasta etapa porumbeii s-au strans foarte repede, astfel ca in primele 20 minute (de la sosirea primului porumbel in crescatoria mea) aveam deja 14 pui din 16. Ceilalti doi au sosit si ei destul de repede, pierderile fiind asadar nule.
Primul sosit a fost "Cocorul1" - pui din perechea de fond "Little Blue" - "Blue", apoi locurile 2 si 3 fiind ocupate de doi porumbei de viteza: "Rox" - fiu "11 Pene" si "Carlos" - semifrate "11 Pene".
Desi nu am participat cu ceasul, calculand viteza medie (distanta / timp) si uitandu-ma pe clasamentul total lansare, pot spune ca 10 din cei 16 ar fi avut sanse mari sa claseze aceasta etapa.

2. Etapa Tecuci - 160km - din data de 26 August.
In acel weekend s-au pierdut foarte multi porumbei la crescatorii care au zburat pasarile in Ardeal.
Eu nu am fost acasa sa astept porumbeii, cert este ca 7 din cele 16 pasari angajate au sosit pana in 2 ore si 45 minute, rezultand o viteza aproximativa de 969m/min pentru ultimul din cei 7. Tinand cont ca ultima viteza ce a prins clasamentul a fost de 923m/min, pot spune ca toti acesti 7 porumbei puteau clasa aceasta etapa.
Alti 7 din cei 16 au sosit in jumatatea urmatoare de ora.
Doi dintre ei in schimb nu au mai ajuns acasa.

3. Etapa Barlad - 200km - din data de 2 Septembrie.
Aceasta a fost cea mai grea etapa, cel putin in crescatoria mea, desi pierderile au fost cam de 30-40% cam la toti cunoscutii cu care am luat legatura.
Vremea a fost excelenta, cel putin din punctul nostru de vedere, fara canicula, fara ploaie, poate doar un vant din fata ceva mai puternic.
Desi pierderile au fost, cum am zis mai sus, constante, totusi in ceea ce priveste sosirile au fost ceva diferente. Astfel, cand eu aveam primul porumbel, altii aveau porumbei sositi de cel putin o jumatate de ora.
Initial am crezut ca am gresit cu ceva in pregatirea porumbeilor.
Am dat vina pe schimbarea hranei, cu o saptamana in urma trecusem de la mancarea preparata de mine la mancarea la sac.
Am observat o naparlire brusca mai ales la maturi, probabil si puii au fost un pic fortati in ceea ce priveste naparlirea.

In aproximativ o ora si jumatate am reusit sa strang acasa 6 din cei 14 porumbei angajati. Lucru curios la acea ora alti columbofili din zona inca asteptau primul porumbel.
Ca si cum porumbeii ar fi fost lansati pe rand si nu toti odata.

La aceasta etapa am pierdut 5 porumbei din 14.
Aveam doi porumbei care venisera de la etapa trecuta acasa cu varsat, o forma destul de usoara insa - cate un singur neg destul de mic.
Totusi acesti porumbei au fost printre primii sositi.

Primul sosit a fost tot "Cocorul1", iar cel de-al doilea "Rox". "Carlos" in schimb a fost unul dintre cei 5 care nu au mai gasit drumul catre casa de la aceasta etapa.
Uitandu-ma pe clasamente doar acesti primii doi aveau sanse sa claseze.

4. Etapa Husi - 250km - din data de 9 Septembrie.
Din nou timpul a fost perfect pentru concurs, iarasi pierderile globale au fost destul de mari, unii crescatori pierzand jumatate din efectiv la acest zbor.
Eu am pierdut doua pasari, in schimb 5 dintre cei 7 intorsi puteau prinde un loc in clasament.
Primii doi porumbei sositi au fost tot cei de viteza: "Rox" si "Sasha" - sora de cuib a lui "Carlos".
A fost probabil cea mai grea etapa de pana acum, ultima viteza din clasament fiind putin peste 800m/min.

Per total procentul porumbeilor de fond pierduti a fost mult mai mare decat a celor de viteza. Probabil maturizarea mai rapida a pasarilor de viteza fata de cele de fond este una dintre explicatii.
Deasemenea, pierderile au fost mult mai mari in cazul puilor din prima serie. Aici explicatia ar fi naparlirea avansata a acestora.

Asadar, inaintea etapei de demifond am ramas cu 7 porumbei din cei 16.
FOND:
"Cocorul1" si "Musson" - fii "Little Blue"
"Leila" - fiica "Redbull" si in acelasi timp nepoata "Bricoux"
"Bloom" - nepoata "Bricoux" si in acelasi timp nepoata "Redbull"
"Tresa" - achizitie 2012
VITEZA:
"Rox" - fiu "11 Pene"
"Sasha" - semisora "11 Pene"

Urmeaza demifondul de la Bivolari - 330km. Am observat ca unii pui au aruncat deja remiga 8, probabil o sa-i opresc acasa pe acestia.

Ca o paralela intre sezonul 2011 si cel actual:
Anul trecut am inceput zborurile cu 13 pui si am pierdut doar 3, inclusiv etapa Derby de la 345km. Acum am pierdut deja 9 inaintea etapei de la 330km.
Anul trecut am zburat puii pe munte, acum pe o ruta mult mai usoara.
De ce? Cu siguranta raspunsul il vom gasi in numeroasele pierderi din acest an. Ceva se modifica, iar porumbeii sesizeaza aceste modificari inaintea noastra.

Bafta tuturor in acest sezon cu totul deosebit!

Un comentariu:

  1. La acea etapa urata la care zici ca ti-au venit in fata porumbeii cu varsat s-au intamplat numai lucruri ciudate. Si eu am pierdut peste jumatate de lot atunci. Unui vecin i-a venit prima o femela cu probleme respiratorii, statea cu ochii inchisi in masina (a venit cu avans mare fata de lotul lui si fata de tot lotul meu). Eu la inceput am avut un porumbel venit a doua zi de la etapa precedenta, angajat putin slabit. Deci au venit in fata porumbei bolnavi, slabiti, etc. E ca si cum cei buni au plecat gresit, iar cei cu probleme s-au miscat mai incet dar bine.

    P.S. E enervant rau codul captcha la postare! Am gresit de 2 ori pana acum. :) Mai incerc pana la 5.

    RăspundețiȘtergere