"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



vineri, 17 august 2012

Puii 2012 la inceput de sezon

Am sa prezint mai jos principalii protagonisti ai sezonului cu puii 2012 din crescatoria mea.

Unul dintre obiectivele de viitor, si anume eliminarea porumbeilor de viteza din crescatorie, a fost deja demarat. Astfel, din cei 5 porumbei de viteza pe care-i detineam - 4 matca si un zburator - am ramas doar cu zburatorul "11 Pene" care va fi concurat in continuare in 2013.
Ceilalti patru au fost fie recedati fostilor crescatori, fie schimbati pe porumbei de fond-maraton.
Totusi, la inceputul anului am reprodus si din aceste perechi cate doi pui, astfel primii 4 porumbei pe care-i voi prezenta sunt cei de viteza.

"Sky" si "Rox" - pui pereche "11 Pene" - "Dora":

"Carlos" si "Sasha" - Singurii doi pui reprodusi din perechea "Benjamin" - "Lady". Se pare ca masculul Carlos calca pe urmele semifratelui 11Pene, la ultimul antrenament cu clubul sosind primul.

Acesti 4 pui de viteza au fost si singurii reprodusi, pierderile de pui din jurul casei neafectand si puii de viteza, desi am pierdut cativa de fond. Cu siguranta datorita maturizarii mai tardive a liniilor de fond fata de cele de viteza.

Anul acesta, asa cum spuneam si in alte postari am incercat sa ma revansez fata de "Little Blue" mascul din care anul trecut am reprodus doar un singur pui - "Mickey" - acesta fiind unul dintre cei doi yearlingi cu doua fonduri.
"Little Blue" a fost in pereche cu "Blue" si au reprodus urmatorii pui:
"Tecna" si "Helia" - ambele femele, prima serie.
"Cocorul 1 si Cocorul 2 - ambii masculi, a doua serie.
"Musson" - mascul din seria a treia.
Mie unul imi plac porumbeii un pic mai lungi, "Little Blue" fiind unul dintre ei. Dar cum "Blue" a inclinat balanta destul de serios in cealalta directie, din cei 5 pui doar ultimul seamana cu tatal din punct de vedere fizic.

Una dintre perechile din care am vrut sa am mai multi urmasi anul acesta a fost combinatia dintre "Bricoux" si "Ukrainianca".
Din pacate, se pare ca aceasta pereche nu a fost una tocmai reusita, din cei 5 pui reprodusi, 4 s-au pierdut la primele zboruri in jurul casei.
Am ramas cu o singura femela din prima serie: "Flora":

Asa cum spuneam la inceputul sezonului cu maturii, anul acesta am fost obligat sa scot pui si din zburatori, avand o parte dintre porumbeii de la matca imperecheati cu cei de la zbor.

Din perechea "Redbull" - "Albatros" am scos doi pui, cate unul in fiecare serie pentru a nu forta prea mult femela "Albatros" care a participat la zboruri. Din pacate, chiar si asa, femela s-a pierdut la 660km, dupa ce venise intarziata de la etapa catastrofala de Caplani.
Unul din acesti doi pui s-a pierdut la un antrenament individual de la 30km. A fost primul sau antrenament, aici am fortat un pic si am gresit, puiul nefiind complet maturizat. A fost si singura pierdere la antrenamente de pana acum.
Cel de-al doilea pui "Leila" este o femela de la care nu ma astept la mari realizari, constitutia fizica nefiind cea mai reusita, scurta ca maica-sa si in acelasi timp robusta ca "Redbull".

Din perechea "Jason" - "Aardena" am scos anul acesta tot 2 pui - "Brenda" si "Logan" - acestia fiind doi dintre cei mai reusiti de anul acesta.
Din pacate, "Jason" s-a pierdut la etapa catastrofala de la Caplani, iar "Aardena" s-a pierdut in jurul casei, probabil luata de uliu.


Din fericire, am mai apucat sa scot 3 pui tardivi din "Aardena" in combinatie cu "Little Blue", pui ce vor intra direct in matca in 2013.

Ultima pereche din care am reprodus anul acesta este perechea "Sam" - "Vistamar", ambii zburati la maturi in 2012.
Un singur pui am reprodus din ei, si anume femela "Bloom":

Ultimii doi pui cu care voi participa in acest sezon sunt doi pui cumparati - "Catrysse" si " Tresa". Initial nu am vrut sa-i zbor, dar cum locurile de la matca sunt limitate... am ales aceasta varianta.

Astfel, am inceput sezonul, spun am inceput deoarece au avut deja loc cele doua etape de antrenament, cu 16 pui.
Dupa cele doua etape de antrenament cu clubul am ramas cu toti 16.
Dar greul de abia acum incepe!

Strategia pentru acest sezon este de a nu forta inutil puii. Oricum nu voi participa cu ceas, decat poate la etapa Derby de la Nikolaev- 510km. Dar sa ajungem intai acolo.

Bafta tuturor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu