"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



vineri, 13 ianuarie 2012

"Sam" - Sansa de a fi... campion

Nu de putine ori spunem ca norocul are o mare pondere in sportul columbofil.
Norocul de a forma perechile de matca, norocul de a avea un porumbel in forma la locul si momentul potrivit, norocul de a obtine un produs super dintr-o pereche careia nu-i dadeam nicio sansa, etc.

Sa va povestesc despre "Sam". Eu unul nu las decat un singur ou, atat la matca cat si la zburatori. Cu "Sam" si sora de cuib am facut o exceptie. Pentru ca primul rand de oua au fost limpezi si vroiam neaparat mai multi pui dintr-un porumbel 100% Bricoux-Natural Belgia am decis sa las ambele oua in cuib. Ideal ar fi fost sa gasesc o pereche de doici dar nu a fost sa fie.
Undeva in prima parte a lunii Aprilie au eclozat 2 pui. In scurt timp am inceput sa regret faptul ca am lasat ambele oua pentru ca puii nu se dezvoltau normal. Ambii parinti erau la primii pui, iar eu incepator.
De la 2 saptamani am inceput sa hranesc de 2-3 ori pe zi puii individual. "Sam" a reusit sa se dezvolte normal, sora de cuib ramanand un pic in urma.
Dupa ceva timp un amic columbofil, luandu-l in mana, i-a dat sanse minime. Din fericire eu unul nu cred in clasificarea "la mana" a porumbeilor.
Timpul a trecut si au inceput concursurile. La antrenamente "Sam" a avut un parcurs mediu. Nu venea nici in fata, dar nici in spatele plutonului.
In a doua etapa oficiala - 160Km - nu mare mi-a fost surpriza ca primul porumbel venit la mine sa fie "Sam". Torusi, in ceas am marcat intai (a intrat mai repede) o sora de-a lui - care a iesit pe locul 45, Sam ocupand pozitia 53 in acest concurs.
Au urmat apoi cateva etape unde "Sam" nu a mai clasat, desi a venit la cateva minute de "linie".
La ultima etapa - Derby Pui - 345Km, iarasi "Sam" mi-a facut surpriza de a fi primul porumbel pe crescatorie si de fapt primul pe club, iesind pe locul 2 in final din cauza mea, mai exact din cauza ca eu am concurat cu ceas mecanic. Iar diferentele le stiti cu totii.
Avand in vedere ca "Sam" este 75% Bricoux si 25% Norben Norman, deci per ansamblu un porumbel de fond, eu unul sunt foarte multumit de rezultatele lui ca pui.
Norocul lui a fost ca eu am pastram ambele oua in cuib si am avut suficient timp sa-l hranesc, ajutandu-l astfel sa treaca peste problemele de crestere.
Rasplata oferita de el nu se poate compara. Am reusit astfel in primul an de participari la concursuri sa obtin Locul 2 pe Club Derby Pui si Locul 2 la Crescatori. 2 cupe la care nici nu visam.

Multumesc "Sam"!

3 comentarii:

  1. Asta inseamna de fapt "flerul" columbofil, care pe undeva si-a facut loc deja . Sunt multi posibili campioni ce pier inca din stadiul de ou sau pui slab dezvoltat deoarece nu i se da nici o sansa. "Sam" este un caz fericit ca s-a nascut la tine :) ... sper sa fac performanta si anul acesta. Multa bafta!

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.porumbei.ro/despre-imperechieri-pasiune-vitalitate-fidelitate/
    vezi comentariul 29

    RăspundețiȘtergere